Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku

Data publikacji 05.11.2021

Ponad 15 tysięcy złotych przelała mieszkanka Białej Podlaskiej na konto podane przez oszusta. Podczas telefonicznej rozmowy sprawca przekonał ją, że środki na jej koncie są zagrożone i trzeba przekazać je na nowo utworzony rachunek bankowy. Następnego dnia bialczanka zorientowała się, że padła ofiarą oszustów. Wówczas sprawę zgłosiła na Policję. Apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych.

Wczoraj do bialskiej komendy zgłosiła się 62-letnia mieszkanka miasta. Z jej relacji wynikało, że została oszukana. Kobieta oświadczyła, że dzień wcześniej zadzwonił do niej nieznajomy mężczyzna podający się za pracownika banku.

Twierdził, że dzwoni z działu technicznego, departamentu ochrony finansowej. Mężczyzna oświadczył, że doszło do próby włamania na jej konto i sprawca prawdopodobnie ma do niego dostęp. Dlatego jedyną możliwością by uniknąć włamania, a tym samym straty finansowej jest założenie nowego konta na dane pokrzywdzonej.

Choć początkowo zgłaszająca miała obawy mężczyzna przekonał ją do takich działań. Dodatkowo czujność pokrzywdzonej uśpił fakt, że numer, który pojawił się na wyświetlaczu jej telefonu to numer infolinii należącej do jej banku. Sprawca dodatkowo uprawdopodobnił też swoją historię umawiając się na podpisanie dokumentów z pokrzywdzoną w placówce bankowej.

Kobieta wierząc, że rozmówca działa na jej korzyść postępowała zgodnie z jego wskazówkami. W efekcie przelała ponad 15 tysięcy złotych na podany przez sprawcę numer konta. Kiedy następnego dnia zgłosiła się do placówki bankowej dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów. Jej konto było puste, nie miała też drugiego numeru rachunku, o którym zapewniał ją telefoniczny rozmówca. Wówczas postanowiła zgłosić sprawę na Policję.

Teraz funkcjonariusze zwalczający przestępczość gospodarczą podejmują czynności mające na celu zablokowanie przelanych środków, poszukują też sprawców. Apelujemy również o szczególną ostrożność podczas realizacji operacji finansowych. Oszuści cały czas modyfikują metody działania i wykorzystują każdą okazję by wyłudzić oszczędności.

komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony