Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Podczas telefonicznej rozmowy straciła ponad 6,5 tys. złotych

Data publikacji 16.11.2021

Ponad 6.5 tysiąca złotych straciła 33-latka, która uwierzyła telefonicznemu rozmówcy. Sprawca przekonał ją, by zainstalowała aplikację do zdalnej obsługi komputera. Niestety pozwoliło to oszustowi wziąć kredyt na jej dane oraz przelać znajdującą się na koncie gotówkę. Apelujemy o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych.

Wczoraj do komisariatu w Miedzyrzecu Podlaskim zgłosiła się 33-letnia mieszkanka tej gminy. Z jej relacji wynikało, że została oszukana. Tego dnia na telefon pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który twierdził, że jest pracownikiem biura Departamentu Danych Osobowych. Nieznajomy zapytał czy tego dnia zgłaszająca wykonywała przelew. Gdy zaprzeczyła oświadczył, że w takim wypadku ktoś włamał się na jej konto. Dodał, że istnieje szansa zablokowania wykonanego przelewu, lecz niezbędna do tego miała być instalacja aplikacji do zdalnej obsługi komputera.

Niestety pokrzywdzona uwierzyła telefonicznemu rozmówcy. Postępowała więc zgodnie z jego wskazówkami. W efekcie oszust oświadczył, że reklamacja została uznana, jednak kobieta przez kilka następnych godzin nie może logować się na swoje konto bankowe. Kiedy zgłaszająca nabrała podejrzeń co do tożsamości rozmówcy skontaktowała się z infolinią swojego banku. Tam dowiedziała się, ze została oszukana. Sprawca zaciągnął na nią kredyt, który przelał razem z posiadaną przez nią gotówką na inny rachunek. W efekcie kobieta straciła ponad 6,5 tysiąca złotych. Wówczas sprawę zglosiła międzyrzeckim funkcjonariuszom. Policjanci ustalaja wszystkie okoliczności sprawy.

Apelujemy też o rozwagę podczas wykonywania operacji finansowych. Transakcje wykonujmy osobiście, nie przekazując haseł czy loginów do swoich kont. Jeżeli osoba podająca się za pracownika banku czy przedstawiciela firmy finansowej prosi o zainstalowanie programu służącego do zdalnej obsługi komputera czy wpisania danych konta należy się rozłączyć. Tylko zachowując czujność możemy uchronić się przed utratą swoich oszczędności.

komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

  • dłoń nad klawiaturą laptopa, rozmyte tło ekranu
Powrót na górę strony