Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Przestrzegamy przed oszustwami na BLIK

Data publikacji 17.02.2022

Ponad 3 tysiące złotych straciło troje mieszkańców powiatu bialskiego oszukanych metodą na Blik. W każdym przypadku sprawcy włamali się na konta na portalach społecznościowych, po czym podszywając się pod ich właścicieli wysłali wiadomości z prośbą o pożyczkę. Pokrzywdzeni wierząc, że rozmawiają ze znajomymi przekazali kody, tracąc gotówkę. Apelujemy o rozwagę przy przekazywaniu kodów do transakcji internetowych.

Wczoraj do bialskiej komendy oraz komisariatu w Terespolu zgłosiły się trzy osoby pokrzywdzone działaniem oszustów. We wszystkich przypadkach schemat działania sprawców był taki sam. Włamali się na konta na portalu społecznościowym, po czym rozsyłali do grupy znajomych wiadomości z prośbą o pilną pożyczkę obiecując, że pieniądze szybko wrócą do właścicieli. Proponowali też łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie kodu "BLIK" w systemie płatności elektronicznej.

O tym, że pokrzywdzeni nie korespondowali z właścicielami kont dowiedzieli się niestety już po przelaniu gotówki. Stracili łącznie kwotę ponad 3 tysięcy złotych. Teraz sprawców szukają bialscy policjanci.

Przestrzegamy przed oszustami działającymi taką metodą. W przypadku otrzymania prośby o pożyczkę nie należy działać pochopnie i w emocjach. Pamiętajmy, aby takie wiadomości weryfikować i przed dokonaniem transakcji upewnić się, czy jej nadawcą rzeczywiście jest nasz znajomy. Najlepiej jest zadzwonić do osoby, która rzekomo potrzebuje naszej pomocy.

Zasady ostrożności są zawsze takie same jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

  • Nie przekazujemy pieniędzy obcym osobom;
  • Nie przesyłamy pieniędzy na podane przez obce osoby numery kont;
  • Nie podajemy nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe;
  • Nie przekazujemy obcym osobom kodów do płatności mobilnych.

komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony