Aktualności

Otrzymała sms-a informującego o niedopłacie za prąd, straciła ponad 3 tysiące złotych

Data publikacji 16.05.2022

Przestrzegamy przed fałszywymi wiadomościami sms informującymi o rzekomych zaległościach w płatności za energię elektryczną. W miniony weekend taką wiadomość otrzymała mieszkanka Białej Podlaskiej. Kiedy kliknęła w link rzekomo przekierowujący do uregulowania powstałej zaległości straciła gotówkę. Sprawca wykonał z jej konta transakcje na kwotę ponad 3 tysięcy złotych.

W miniony piątek do bialskiej komendy zgłosiła się 28-letnia mieszkanka miasta. Kobieta oświadczyła, że padła ofiarą oszustów. Tego dnia otrzymała wiadomość SMS, informującą o planowanym na dzień 14 maja odłączeniu jej dostaw energii elektrycznej. By temu zapobiec musi uregulować powstałą zaległość w kwocie niespełna 5 złotych. Kobieta przyznała, że wcześniej ignorowała takie wiadomości, ale tego dnia postanowiła uregulować niewielką niedopłatę.

Wiadomość zawierała link, który miał przekierować ją na stronę PGE, a później do bankowości elektronicznej. Kobieta kliknęła w link,  gdzie została przekierowana na fałszywą stronę, na której wybrała swój bank. Następnie podała swoje dane sądząc, że loguje się do bankowości internetowej. Tym sposobem oszuści przechwycili jej dane, a z jej konta „zniknęły” pieniądze w kwocie ponad 3 tysięcy złotych. Kiedy zorientowała się, że została oszukana sprawę zgłosiła na Policję. Teraz sprawców szukają bialscy funkcjonariusze.

Ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod PGE. Jeśli otrzymamy taką wiadomość, skontaktujmy się z usługodawcą i potwierdźmy, czy faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online.

komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony