Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Usiłowali wziąć kredyt na dane 48-latki

Mieszkanka Białej Podlaskiej straciłaby 20 tysięcy złotych, gdy jej syn próbował odebrać bitcoiny. Kobieta nie wiedząc, że syn rozmawia z oszustem podającym się za pracownika banku zalogowała się na swoje konto bankowe na laptopie, w którym zainstalowany był program do zdalnej obsługi. W ten sposób jej syn umożliwił oszustom dostęp do matki konta. Pozwoliło to sprawcom złożenie wniosku kredytowego. Na szczęście nie został on zrealizowany. Apelujemy o rozwagę!

Wczoraj do bialskiej jednostki zgłosiła się 48-latka, która oświadczyła, że oszuści usiłowali wyłudzić gotówkę z jej konta. Z relacji zgłaszającej wynikało, że po południu jej syn poprosił ją o zalogowanie się na konto. Twierdził, że chce odebrać bitcoiny o wartości 5 tys. euro, które miały być przelane na ten rachunek.

Dopiero po chwili dowiedziała się, że syn za namową oszusta podającego się za pracownika banku zainstalował na laptopie program do zdalnej obsługi tego urządzenia. Pozwoliło to sprawcom złożenie wniosku o kredyt w wysokości 20 tysięcy złotych. Na szczęście w tym przypadku bank odmówił przydzielenia kredytu, a pokrzywdzona zdążyła zablokować konto nim sprawcy zdołali wykonać na nim inne operacje.

Dopiero później ustaliła, że oszust skontaktował się z członkiem jej rodziny po tym, jak wszedł on na stronę reklamującą inwestycje w kryptowaluty. Teraz ustalamy wszystkie okoliczności sprawy.

Apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie usług finansowych. Wszelkie portale, giełdy służące do inwestowania należy dokładnie zweryfikować. Transakcje wykonujmy osobiście, nie przekazując haseł czy loginów do swoich kont. Jeżeli osoba podająca się za pracownika banku czy przedstawiciela firmy finansowej prosi o zainstalowanie programu służącego do zdalnej obsługi komputera czy wpisania danych konta należy się rozłączyć. Tylko zachowując czujność możemy uchronić się przed utratą swoich oszczędności.

komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony