Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Chciał kupić samochód. Stracił ponad 70 tys. zł

Data publikacji 27.09.2023

Ponad 70 tysięcy zł. stracił 48-latek, który za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego chciał zakupić Hondę. Auto miało trafić do niego po opłaceniu całości kwoty. Niestety po wykonaniu ostatniego przelewu urwał się kontakt ze sprzedawcą, a osobówka nie dotarła do pokrzywdzonego. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji on-line.

Wczoraj do bialskiej komendy zgłosił się 48-letni mieszkaniec Białej Podlaskiej. Mężczyzna poinformował, że został oszukany podczas zakupu samochodu na jednym z portali ogłoszeniowych. Znalazł tam interesującą go ofertę i w ramach zaliczki musiał zapłacić 29 tys. zł. Resztę gotówki miał wpłacić w momencie kiedy auto zostałoby sprowadzone i transportowane do mężczyzny.  Kiedy pokrzywdzony zdecydował się na zakup osobowej Hondy, mailem otrzymał dokumenty w tym umowę kupna/ sprzedaży. Przed wysłaniem gotówki sprawdził zarówno firmę jak też konto, na które miał wykonać przelew. Nie znalazł żadnych niepokojących go informacji i nic nie wzbudzilo jego podejrzeń.

Według umowy samochód miał być dostarczony w ciągu 30 dni od dnia jej zawarcia. Jednak mężczyzna dostał maila z treści którego wynikało, że ten czas się wydłuży się o kilka dni. Po tym, gdy już nadchodził maksymalny czas dostarczenia samochodu,  otrzymał kolejną wiadomość. Wynikało z niej, że musi zapłacić resztę pieniędzy. W przeciwnym razie „samochód nie zostanie załadowany na lawetę”. Z uwagi na wcześniej wykonane sprawdzenia pokrzywdzony postąpił zgodnie z instrukcjami wpłacając całą kwotę.

Gdy auto nie dotarło do niego w wyznaczonym terminie próbował skontaktować się ze sprzedawcą jednak bezskutecznie. Nie mógł dodzwonić się na żaden z numerów telefonów, a maile wracały niedostarczone do adresata. Ustalamy wszystkie okoliczności tej sprawy. Apelujemy też o rozwagę podczas transakcji on-line.

komisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony