Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Chciał przesłać żonie kody BLIK – padł ofiarą oszustwa

Data publikacji 08.01.2024

Ponad 2 tysiące złotych straciło małżeństwo które padło ofiara oszustwa. Podszywający się pod żonę 63 latka oszust wysłał z jej konta na portalu społecznościowym prośbę o kody BLIK. Niczego nieświadomy mężczyzna myśląc, że rozmawia z żona udostępnił kody tracąc pieniądze. Po powrocie do domu żony zdał sobie sprawę, że oboje padli ofiarami oszustwa.

Oszustwo na BLIK to jedna z najczęściej spotykanych  metod przestępców w ostatnim czasie.

Kilka dni temu 63 letni mieszkaniec powiatu bialskiego podczas spędzania czasu z wnukiem otrzymał wiadomość przez komunikator internetowy od swojej żony. Kobieta poprosiła go o przesłanie kodu BLIK w celu opłacenia zakupów. Kod miał zostać wygenerowany na numer telefonu męża. Otrzymywane widomości nie zdziwiły mężczyzny, ponieważ zona planowała  wyjazd i przygotowywała się do niego robiąc zakupy. 63- latek  trzykrotnie podał kody BLIK przez komunikator na łączną kwotę  ponad 2 tysiące złotych.

Po powrocie do domu żony i rozmowy z nią, okazało się że nieznana osoba włamała się na konto portalu społecznościowego kobiety z którego oszust  korespondował z mężczyzną. Wiadomości z prośbą o kody BLIK zostały wysyłane wśród znajomych kobiety. 63- latek o oszustwie poinformował policję.

Oszuści działający metodą „na Blika” włamują się na konta społecznościowe przypadkowych osób. Następnie podszywając się pod właściciela konta rozsyłają do jego znajomych wiadomość z prośbą o szybką pożyczkę poprzez udostępnienie kodu Blik. Jednocześnie zapewniają, że szybko oddadzą pieniądze.

W tego typu sytuacjach nie należy działać pochopnie i należy upewnić się, czy nie jest to próba oszustwa. Kontakt osobisty lub telefoniczny ze znajomym zweryfikuje, czy rzeczywiście to on potrzebuje naszej pomocy.

 

młodszy aspirant Aneta Filc

Powrót na górę strony