Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Chciał pomóc znajomej, stracił ponad 10 tys. zł

Data publikacji 11.04.2024

Oszustwo podczas sprzedaży towaru, to wciąż powszechna metoda dziania przestępców. Wczoraj z konta 38-latka, który wystawił przedmiot na portalu aukcyjnym „zniknęło” ponad 10 tysięcy złotych. Mężczyzna miał jedynie potwierdzić zamówienie logując się na swoje konto bankowe. Podał też numer karty i kod zabezpieczający zatwierdzając operację. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji on-line.

Wczoraj bialscy policjanci przyjęli zgłoszenie o oszustwie internetowym. 38-letni mieszkaniec miasta wystawił ogłoszenie o sprzedaży butów. Chciał w ten sposób pomóc koleżance, która go o to poprosiła. Szybko skontaktowała się z nim osoba, która była potencjalnie zainteresowana kupnem towaru. Poprosiła go o adres email, na który mężczyzna otrzymał wiadomość, jak sądził z portalu aukcyjnego, gdzie wystawił przedmiot. Z przesłanej informacji wynikało, że kupujący zapłacił za towar i koszt dostawy.

Ostatnim krokiem było potwierdzenie zamówienia. Niestety mężczyzna postąpił zgodnie ze wskazówkami. Wówczas otworzyło się okno z ikonami banków.  wybrał swój wpisując dane do logowania. Gdy pojawiły się problemy z otwarciem strony skontaktował się z nim rzekomy konsultant banku zapewniając iż transakcja jest w toku.

Poprosił też o numer karty i kod zabezpieczający. A także potwierdzenie wiadomości, które przychodziły do mężczyzny. Nieświadomy zagrożenia postąpił zgodnie z dyspozycjami. Dopiero później zrozumiał, że sprawcy przelali pieniądze z jego konta oszczędnościowego  na rachunek rozliczeniowy, z którego zostały wypłacone. Gdy zdał sobie sprawę z tego, że został oszukany sprawca rozłączył się. W wyniku działalności oszustów stracił ponad 10 tys. zł.

Pokrzywdzony zgłosił sprawę zgłosił na Policję. Teraz oszusta szukają terespolscy funkcjonariusze. Apelujemy też o rozwagę podczas transakcji internetowych.

Ograniczone zaufanie podczas zawierania transakcji on-line uchronią nas przed utratą pieniędzy. Pamiętaj! Linki wysyłane przez oszustów są łudząco podobne do prawdziwych stron. Nie powinniśmy także podawać danych dotyczących haseł do karty, kodów i loginu do bankowości internetowej. Oszust posiadając je może pozbawić nas wszystkich środków finansowych.

nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony