Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Chcieli sprzedać rower, stracili gotówkę...

Data publikacji 11.06.2024

Niemal 30 tys. zł straciło małżeństwo z terenu gminy Biała Podlaska. Po wystawieniu roweru na portalu ogłoszeniowym, z konta mężczyzny sprawcy wykonali ponad 20 transakcji z użyciem jego karty debetowej. Następnego dnia przesłali też link. Po zalogowaniu się pokrzywdzeni także stracili gotówkę. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji on-line.

Wczoraj do bialskiej komendy zgłosił się mieszkaniec gminy, który padł ofiarą oszustów.  Dzień wcześniej mężczyzna wystawił na portalu ogłoszenie dotyczące sprzedaży roweru. Logował się tam wykorzystując swojego smartfona. Do aplikacji podpiętą miał również kartę debetową przypisaną do rachunku. Pokrzywdzony oświadczył, że niedługo po dodaniu ogłoszenia zaczęły napływać do niego komunikaty dotyczące transakcji z użyciem jego karty debetowej. Łącznie sprawcy wykonali ponad 20 nieautoryzowanych transakcji. Część z nich wykonanych było przy użyciu innych kart, które zostały dodane przez sprawców do jego rachunku. Łupem padło ponad 20 tys. zł, które zostały wypłacone poza granicami naszego kraju.

Tego samego dnia, po południu, do komendy zgłosiła się również żona pokrzywdzonego. Oświadczyła, że skontaktowała się z nimi osoba rzekomo zainteresowana zakupem wystawionego przedmiotu. Informowała, że zadzwoni do nich pracownik firmy kurierskiej i poda link aktywacyjny do zalogowania na stronę, w celu pobrania etykiety. Rzeczywiście po chwili zadzwoniła nieznajoma, która instruowała pokrzywdzoną co ma robić, by aktualizować aplikację i założyć konto.

Pokrzywdzona weszła też na link, który małżeństwo otrzymało. Była tam informacja, iż należy zweryfikować swoje dane podając numer karty płatniczej. Kobieta zalogowała się na konto. Wówczas zobaczyła, że zostały z niego pobrane pieniądze. Kiedy powiedziała to oszustce ta oświadczyła, że jest to wirtualna blokada środków i za chwilę nastąpi zwrot. Pokrzywdzona mając już pewność, że została oszukana zakończyła rozmowę. Małżeństwo straciło łącznie niemal 30 tys. zł.

Teraz oszustów szukają policjanci. Apelujemy też o rozwagę podczas transakcji internetowych.

Ograniczone zaufanie podczas zawierania transakcji on-line uchronią nas przed utratą pieniędzy. Pamiętaj! Linki wysyłane przez oszustów są łudząco podobne do prawdziwych stron. Nie powinniśmy także podawać danych dotyczących haseł do karty, kodów i loginu do bankowości internetowej. Oszust posiadając je może pozbawić nas wszystkich środków finansowych.

nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla

Powrót na górę strony