Otrzymał wiadomość z prośbą o pożyczkę... Stracił gotówkę
Ponad 3,5 tysiąca złotych stracił 31-latek, który uwierzył, że jego ojciec pilnie potrzebuje gotówki. W rzeczywistości sprawcy włamali się na konto na portalu społecznościowym, po czym podszywając się pod jego właściciela wysłali wiadomość z prośbą o pożyczkę. Pokrzywdzony przesłał oszustom kody BLIK. Apelujemy o rozwagę podczas transakcji internetowych.
Wczoraj do bialskiej komendy zgłosił się 31-latek pokrzywdzony działaniem oszustów. Z relacji mężczyzny wynikało, że za pomocą komunikatora internetowego otrzymał wiadomość z prośbą o opłacenie zakupów. Pokrzywdzony był przekonany, że koresponduje z własnym ojcem, który ma problem techniczny. Wygenerował, więc kody Blik, które pozwoliły oszustom na wypłatę ponad 3,5 tys. zł.
Kiedy mężczyzna skontaktował się z członkiem rodziny okazało się, że nie ma on nic wspólnego z przesłaniem wiadomości. Sprawca włamał się na jego konto na portalu społecznościowym wysyłając pokrzywdzonemu wiadomości.
Niestety było to już po przekazaniu gotówki. Wówczas sprawę postanowili zgłosić na Policję. Ustalamy wszystkie okoliczności oraz apelujemy o rozwagę przy przekazywaniu kodów do transakcji internetowych.
Przestrzegamy przed oszustami działającymi taką metodą. W przypadku otrzymania prośby o pożyczkę czy pomoc w opłaceniu rachunku nie należy działać pochopnie i w emocjach. Pamiętajmy, aby takie wiadomości weryfikować i przed dokonaniem transakcji upewnić się, czy jej nadawcą rzeczywiście jest nasz znajomy. Najlepiej jest zadzwonić do osoby, która rzekomo potrzebuje naszej pomocy.
nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla